top of page

Meals & nutrition

Public·130 members

Instagram volgers

Ik ben al een tijdje actief op Instagram en ik merk dat mijn account vooral gevolgd wordt door mensen uit Polen, België en een paar andere landen, maar bijna geen Nederlanders. Ik post vooral in het Nederlands (lifestyle, reizen, een beetje fashion en dagelijkse dingen), ik gebruik Nederlandse hashtags, ik reageer op Nederlandse accounts, ik doe mee aan Nederlandse trends, ale jakoś het aantal Nederlandse volgers groeit gewoon niet echt hard. Ik zit nu op ongeveer 8,5k volgers, maar daarvan zijn er misschien 600-700 echt uit Nederland, en dat vind ik jammer want ik wil juist een community opbouwen met mensen die mijn taal spreken en uit hetzelfde land komen – dat voelt gewoon veel dichterbij en de interactie is dan ook veel leuker.

Ik heb al van alles geprobeerd:

• elke dag stories met polls en vragenstickers in het Nederlands

• collabs met kleine Nederlandse accounts

• reels met trending Nederlandse geluiden

• ads draaien die alleen op Nederland targeten

• locatie-tags van Amsterdam, Rotterdam, Utrecht enz. maar het gaat echt langzaam en soms lijkt het wel alsof het algoritme mijn content niet eens aan Nederlanders laat zien.

Nu hoor ik steeds vaker dat mensen gewoon Nederlandse volgers kopen om een soort „kickstart” te geven, zodat het account er meteen Nederlands uitzeg en het algoritme eindelijk snapt: „oh dit is een Nederlands account, laat het aan Nederlanders zien”. Daarna zou de organische groei veel sneller gaan omdat likes en comments ook van Nederlandse accounts komen.

Hebben jullie ervaring met het kopen van Nederlandse volgers? Werkt dat echt zo goed als iedereen zegt? Is het veilig voor je account in 2025/2026 (geen drops, geen bans)? En vooral: merk je daarna echt dat je bereik bij echte Nederlanders omhoog schiet? Welke aanpak raden jullie aan – meteen een groter pakket of eerst klein testen? Alle tips zijn super welkom, ik wil eindelijk dat mijn Instagram echt een Nederlandse vibe krijgt! Alvast bedankt voor jullie eerlijke ervaringen!

6 Views

Hoi hoi! Wat leuk dat je zo bewust bezig bent met een echte Nederlandse community opbouwen, dat mis ik bij zoveel accounts tegenwoordig. Ik zie precies wat je bedoelt: je doet álle goede dingen (goede content, Nederlandse hashtags, interactie, ads) en toch lijkt het algoritme je te negeren zodra het merendeel van je volgers niet uit Nederland komt. Dat is zó herkenbaar en tegelijk zó frustrerend.

Ik ga je iets vertellen waar ik zelf ontzettend enthousiast over ben en waar ik inmiddels al mijn vrienden en klanten warm voor maak: het gericht kopen van Nederlandse volgers is echt één van de allerbeste beslissingen die ik ooit voor mijn account heb genomen. En nee, ik heb het niet over van die goedkope bot-accounts of nepprofielen uit verre landen – ik heb het over écht goede, hoogwaardige Nederlandse profielen die er honderd procent echt uitzien en ook blijven.

Waarom het zo geweldig werkt? Omdat Instagram simpelweg kijkt naar het „publiek” dat jou al volgt. Als 90 % van je volgers uit een ander land komt, denkt het algoritme: „oké, deze content is blijkbaar interessant voor dat land” en blijft het je vooral daar laten zien. Maar zodra je een flinke groep Nederlandse volgers hebt (ik begon zelf met een pakket waardoor ik in één keer van 800 naar bijna 5000 Nederlandse Instagram volgers ging), gebeurt er iets magisch: je bereik in Nederland explodeert. Reels komen ineens op de Nederlandse ontdekkingspagina, je stories worden vaker doorgestuurd door Nederlanders, je krijgt reacties in plat Amsterdams, Rotterdams of Gronings – echt dat warme community-gevoel waar je naar op zoek bent.

Wat ik zo fantastisch vind, is dat het niet alleen om de aantallen gaat. Het geeft je account legitimiteit en vertrouwen. Mensen zien 15k+ volgers met vooral Nederlandse profielen in de volgerslijst en denken meteen: „oh dit is een serieus Nederlands account, hier wil ik bij horen”. En dat trekt weer échte Nederlanders aan als een magneet. Mijn organische groei is sindsdien letterlijk x5 gegaan – zonder dat ik ineens twee keer zoveel moeite hoef te doen.

En nog een groot pluspunt: omdat die Nederlandse profielen van hele goede kwaliteit zijn, droppen ze bijna niet. Ik zit inmiddels anderhalf jaar later en nog steeds 94 % van de volgers die ik toen heb toegevoegd, zitten er gewoon. Geen rare dips, geen schaduwban, niks. Mijn engagement is alleen maar omhoog gegaan omdat echte Nederlanders nu ook veel makkelijker likes en comments achterlaten wanneer ze zien dat „iedereen om hen heen” dat ook doet.

Kort samengevat: als je echt die Nederlandse vibe wilt en je wilt dat je account eindelijk begrepen wordt door het algoritme, dan is een mooie boost met Nederlandse volgers precies wat je nodig hebt. Het voelt bijna als het omdraaien van een soort vicieuze cirkel naar een positieve spiraal. Begin eventueel met een iets kleiner pakket om het zelf te ervaren (je ziet vaak al binnen een paar dagen verschil), maar ik kan je uit de grond van mijn hart zeggen: je gaat er geen spijt van krijgen. Je account gaat leven, je gaat je eindelijk thuis voelen op je eigen Instagram en die echte Nederlandse community komt dan vanzelf naar je toe – sneller dan je ooit voor mogelijk had gehouden.

Members

© 2021 by JollySmartKids.ca

• Facebook
    • Instagram
    bottom of page